Заняття для дітей молодшого дошкільного віку
З сенсорного виховання з використанням мнемотаблиці
«Кішка Мурка в гостях у малят»
Заняття
за змістом української народної казки «Горщик»
ПРОГРАМОВИЙ ЗМІСТ:
розвивати фонематичний слух, мовленнєве дихання та звукову культуру мовлення — вміння правильно вимовляти звуки, слова;
збагачувати словник словами — назвами тварин (Зайчик-Побігайчик, Мишка-Шкряботушка, Жабка-Скрекотушка
тощо), наслідувальними словами (ква-ква-ква, пі-пі-пі), словами-діями (квакає, стрибає, бігає, запитує, прийшов);формувати вміння запитувати, вживаючи питальні слова (хто?), відтворювати прості діалоги, наслідувати голоси тварин;
продовжувати ознайомлювати зі схемами — символами тварин;
навчати вимовляти слова зі збігом приголосних (горщик, борщик, шкряботушка), багатоскладові слова (хатинка, квасоля, цокотуха), твердо вимовляти звук [ч] (зайчик, побігайчик, лисичка, вовчик);
спонукати дітей до активності в ігрових ситуаціях згідно із текстом пальчикових ігор, вправ;
розвивати дрібну моторику рук;
сприяти усвідомленню значення усмішки, приязного погляду для встановлення дружніх контактів;
виховувати інтерес до народних казок.
ОБЛАДНАННЯ ТА МАТЕРІАЛИ:
декорації лісової галявини;
комплект схем-моделей до української народної казки «Горщик»;
аудіозаписи дзижчання мухи, писку комара, скрекотання жаби;
іграшковий Зайчик;
стіл для роботи з піском;
підноси з манною крупою;
манна крупа, квасоля;
фартушки та нарукавники для кожної литини;
руханка «Верх-вниз»
горщики із солоного тіста для кожної дитини.
ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА З ДІТЬМИ:
розглядання зображень тварин — персонажів казки;
дослідження іграшок із різних матеріалів;
читання загадок про тварин, казок «Рукавичка», «Колобок», «Теремок», «Горщик»;
розглядання зразків народного посуду (глечиків, горщиків), пояснення вихователем нових слів (горщик — посуд, у якому готують їжу, зберігають молоко, воду, інші продукти);
зображення епізодів казки в різні способи —розмальовування, ліплення зі снігу на прогулянці тощо;
виконання пальчикової вправи «Добрий день», пальчикової гри «У темнім лісі зайчик жив»;
показ настільного театру «Горщик»;
ознайомлення дітей з елементарними схемами-моделями тварин, вивчення схем-моделей до казки;
індивідуальна робота зі звуконаслідування, вимовляння слів зі збігом приголосних;
виготовлення горщиків із солоного тіста з допомогою вихователя, фарбування та нанесення пальчиками візерунка.
ХІД ЗАНЯТТЯ:
Групова кімната облаштована як лісова галявина.
Заходять діти.
Вихователь звертає увагу на гостей, які завітали на заняття. Пропонує привітатись.
Вихователь:
У нас сьогодні ніби свято,
Гостей зібралося багато.
На них всi гарно подивіться,
І веселенько посміхніться.
Ще й привiтайтеся здаля
I скажем всiм «Доброго дня!»
Вихователь: А тепер зробимо кругленьке сонечко. Посміхнемось один одному. Приготуйте свої пальчики.
Вихователь із дітьми виконують пальчикову вправу «Добрий день».
«Добрий день, добрий день!», —
(пальцями обох рук «вклоняємося»
назустріч одне одному)
Пальчики сказали.
«Ми сьогодні всіх дітей
(ритмічно на кожний склад з’єднуємо
однойменні пальці обох рук)
Радо привітали!».
Вихователь:
Подивіться навкруги, малята! Наша групова кімната нагадує лісову галявину, правда ж? (Відповіді дітей.)
Діти чують плач зайчика і помічають іграшкового Зайчика на галявині.
Вихователь:
Хто це до нас завітав?
Діти:
Зайчик!
Вихователь бере Зайчика в руку й маніпулює ним, промовляючи текст. Діти та Зайчик вітаються.
Вихователь:
Що ти робиш у дитячому садку, Зайчику?
Зайчик:
Я заблукав і не знаю, як потрапити знову до моєї казки. Бідний я, бідний, хто ж мені допоможе потрапити до казки?
Вихователь:
Не сумуй, Зайчику, ми неодмінно тобі допоможемо.
Дітки у яких казках зустрічається зайчик? (колобок, теремок, рукавичка)
Вихователь: Зайчику ти з цих казок?
Зайчик: Ні я не з цих казок. В моїй казочці є глечик.
Вихователь: Тоді ми знаємо що це за казка.
Вихователь проводить пальчикову гру «У темнім лісі Зайчик жив» — промовляє текст і виконує імітаційні рухи відповідно до нього. Діти повторюють.
У темнім лісі Зайчик жив,
Горщик глиняний зробив.
Із капустини борщ варив,
Його ложкою мішав,
Потім страву куштував.
Борщ в тарілки наливав,
Усіх звіряток частував.
Вихователь:
Зайчику, це часом не твоя казочка?
Зайчик:
Ні, не моя. Ваша казочка гарна, але не моя. Ой, забув сказати — у моїй казочці живе ще багато різних звірят.
Вихователь:
Справді? То ми, мабуть, знаємо, яка це казочка. Діти, нумо допоможіть мені її роз-казати.
Вихователь пропонує діткам сісти на стільці.
Вихователь виставляє схематичне зображення горщика (рис. 1) та ставить дітям запитання.
Вихователь:
Як називається казка? (Горщик.)
Хто загубив горщик? (Дідусь ішов лісом
і загубив горщик.)
Вихователь виставляє решту схем (рис. 2-7).
Діти за допомогою опорних схем та запитань
вихователя стисло відтворюють зміст казки.
Вихователь:
Хто захотів жити в горщику, як у хатинці? (Муха-Цокотуха.) Послухайте-но, як звучить голос Мухи-Цокотухи.
Вихователь вмикає аудіозапис дзижчання мухи.(звуконаслідування)
Хто прийшов згодом і став жити з Мухою-Цокотухою? (Комар-Пискун.)
Вихователь вмикає аудіозапис писку комара. (звуконаслідування)
Хто прискакав до горщика? (Жабка-Скрекотушка.) Як жабка промовляє? (Відповіді дітей.)
Вихователь вмикає аудіозапис скрекотання жаби.
А потім хто прибіг із довгим хвостиком? (Мишка-Шкряботушка.) Як мишка промовляє? (Відповіді дітей.)
Вихователь виставляє схему Зайчика (рис. 8),
Вихователь: А давайте покажем як зайчик пристрибав до горщика.
Імітують ходьбу зайчика
Вихователь продовжує ставити дітям запитання
й виставляти решту схем (рис. 9-11).
Діти, кого ще прийняли звірята до горщика? (Лисичку-Сестричку.)
Імітують ходьбу лисички
Хто ще прийшов до горщика? (Вовчик-Братик.)
Вихователь вмикає аудіозапис (звуконаслідування)
Що врешті-решт сталося з горщиком? (Його розтрощив Ведмідь-Набрід.)
Імітують ходьбу ведмедика
Вихователь:
Чи твоя це казочка, Зайчику?
Зайчик:
Так, це моя казочка! Дякую вам! Я хочу запросити вас у свою казочку.
Діти підходять до столу з піском.
Вихователь:
Для того щоб потрапати в казку нам потрібно одягнути наші чарівні фартушки і промовити чарівні слова.
Вихователь допомагає одягнути діткам фартушки.
Вихователь та діти:
«Чарую, чарую. В казку на піску зараз помандрую.
Очки відкриваю в казку потрапляю»
Вихователь знімає скатертину з пісочниці
Вихователь: Діти погляньте що це за сліди?
Відповідь дітей. ( сліди лісових звірів: лисички, зайчика, ведмедика)
Гра з піском. Діти імітують пальчиками ходьбу тварин.
Вихователь: Дітки ми з вами молодці, а давайте ми покажемо зайчику як ми вміємо веселитися.
Рухлива гра «Верх - вниз»
Зайчик:
Як чудово ми погрались!
То я побіжу, малята, розшукаю Дідуся.
Вихователь:
Почекай зайчику ми зараз ми підготуємо дідусеві подарунок. Діти, подивіться-но, що це в нас таке? (Звертає увагу дітей на манну крупу, розсипану на столі.) Нумо зануримо ручки й пограємося.
Діти, зануривши руки в манку,
знаходять засипану нею квасолю.
Вихователь:
Нумо покладемо квасолю в наші горщики, а Зайчик передасть їх Дідусеві.
Ми квасолинки шукали
З манки ми її вибирали
До горщика складали
І дідусеві передали.
Діти вибирають з манки квасолини наповнюють ними горщики із солоного тіста й розставляють їх навколо Зайчика.
Вихователь:
Малята зайчик нам дякую, тепер дідусь не буде журитись бо ми для нього підготували такі чудові подарунки.
Які ви молодці! І казку для Зайчика знайшли, і для Дідуся подарунок зробили. Час прощатися із Зайчиком.
Діти прощаються із Зайчиком.
Підготувала:
Вихователь ЗДО №1
Духняк В. А.
ПРОГРАМОВИЙ ЗМІСТ:
Продовжувати вчити дітей знаходити місце для кожної фігури;
Продовжувати вчити розрізняти і називати кольори (зелений, жовтий, синій, червоний);
Продовжувати вчити розрізняти і порівнювати предмети по величині (великий – маленький) та продовжувати вчити дітей групувати предмети за кольором;
Закріпити навички співвідносити кольори фігур з кольором основної частини;
Розвивати зорову та слухову увагу й пам’ять, асоціативне мислення;
Закріпити віршик «Білий кіт» В. Бондаренко;
Розвивати уважність, окомір, мислення, пам’ять;
Активізувати в мовленні назви предметів посуду ( чашка,блюдце);
Розвивати елементарні навички сервірування столу;
Продовжувати фіксувати увагу дітей на формі предметів, навчати їх простим прийомам встановлення схожості і відмінності однорідних предметів , зіставляти форму предметів зі зразком;
Спонукати дітей до активності в ігрових ситуаціях згідно із текстом;
Викликати у дітей позитивні емоції, зацікавленість, захоплення від гри;
Виховувати спостережливість, бажання виконувати завдання, чуйність, доброзичливість, чемність, охайність;
ОБЛАДНАННЯ ТА МАТЕРІАЛИ:
аудіозаписи голос котика;
іграшковий котик;
великі та маленькі стільчики;
набори чайного посуду;
вправа на дихання «Остуди чай»;
стеки з тістом для ліплення бубликів;
серветки вологі;
іграшки - ляльки, кубики, машини;
мнемотаблиця до вірша «Білий кіт» В. Бондаренко.
ХІД ЗАНЯТТЯ:
До групової кімнати заходять діти.
Вихователь звертає увагу на гостей, які завітали на заняття. Пропонує привітатись.
Вихователь:
У нас сьогодні ніби свято,
Гостей зібралося багато.
На них всi гарно подивіться,
І веселенько посміхніться.
Ще й привiтайтеся здаля
I скажем всiм «Доброго дня!»
Вихователь: А тепер станемо в коло, зробимо кругленьке «сонечко». Приготуйте свої долоньки та пальчики.
Вихователь із дітьми виконують пальчикову вправу «Добрий день».
«Добрий день, добрий день!», —
(пальцями обох рук «вклоняємося»
назустріч одне одному)
Пальчики сказали.
«Ми сьогодні всіх дітей
(ритмічно на кожний склад з’єднуємо
однойменні пальці обох рук)
Радо привітали!».
(Слухання аудіо запису голос котика. Діти знаходять котика)
Вихователь: Діти, подивіться, чомусь наш котик сумний. А давайте ми його розкажемо віршик, щоб розвеселити? (діти за допомогою мнемотаблиці розповідають віршик).
Розповідь вірша «Білий кіт» В. Бондаренко
за допомогою мнемотаблиці.
Вихователь: Котику чому ти такий сумний?
Котик: мені в дитячому садочку дали завдання, а виконати їх я сам не можу. А ви допоможете мені?
Д/гра «М’ячики»
(діти розміщують фігури на м’ячику, розповідають про колір фігури)
Котик: Молодці, діти! Впорались! А ось, дивіться, ще одне завдання.
Д/гра «Наведи лад у груповій кімнаті»
(діти визначають великі та маленькі предмети: велику ляльку треба посадити на великий стільчик, маленьку – на маленький, великі кубики зібрати в велику машину, маленькі в маленьку)
Вихователь: Яка це лялька велика чи маленька? Ось у нас є великий та маленький стільчик. На який стільчик треба посадити велику ляльку? На який маленьку?
Вихователь: Скільки кубиків розсипано на підлозі. Вони висипались з машин. Позбирайте великі кубики у велику машину, маленькі в маленьку. Якого розміру у тебе кубик? В яку машину треба його покласти?
Вихователь: Молодці мої маленькі, поскладали все швиденько, а тепер настав час нам погратись.
Гра-забава «Котик»
Скочив котик,
(підстрибують.)
Сів на плотик,
(присідають.)
Миє ротик
І животик.
(імітують)
Він маленький
(показують)
І чистенький,
(розводять руками)
Гарний Мурко
Мій маленький.
(плещуть у долоні)
Котик: мені дуже сподобалось з вами гратись. А зараз нам час накрити стіл для обіду.
Д/гра « Накрий стіл до чаювання»
Вихователь: Сервіруємо стіл накриваємо, чайні блюдця на ньому розставляємо,
А на блюдця чашки гарненькі, ще і ложечки чайні маленькі.
Закипів уже чайник пузатий, час до столу нам друзі сідати!
Швидко чайник закипав – У –У – У! У – У –У!
Нас почаювати звав – У-у-у! У- у-у!( імітує розливання чаю по чашках). Все готово для чаювання. Ой гарячий чай! Остудимо його.
Вправа на дихання «Остуди чай»
Вихователь: Подуємо та осудимо чай!
(діти дують на папір прикріплений до паперової чашки)
Вихователь: Тільки яке це чаювання без бубликів?! Давайте до чаю приготуємо бублик. У вас на дошці лежать шматки тіста. А щоб бублики вийшли гарні, потрібно підготувати пальчики.
Пальчикова гімнастика «Погладимо кошенятко»
Тепла шубка у кицюні –
Ніжна ручка у Настуні.
Настя киценьку голубить,
Бо звіряток дуже любить.
(Однією, потім другою рукою зробити вправи на розслаблення пальців.)
Вихователь: Беремо в руки шматочок тіста розкачуємо між долонями. Що у нас вийшло? ( стовпчик ) Тепер замикаємо в кільце. У нас вийшов бублик. Кладемо бублик на тарілочку.
Після завершенняроботи, імітують чаювання.
Вихователь: Діти ви молодці, ви найкращі вам все вдалося. Котик прощається з нами, та обіцяє прийти до нас у гості ще раз.
Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Випускна робота
Інтегроване заняття: «Колобок у математичному лісі» середня група
Виконав: слухач курсів
підвищення кваліфікації Духняк Валентина Анатоліївна,
вихователь
ЗДО №1 «Малятко»,
Снігурівський відділ освіти,
Снігурівської міської ради
Науковий керівник Вареник Тетяна Іванівна
методист кафедри із дошкільної освіти
МОІППО
2020
ВСТУП
Останні роки все більше уваги приділяється інноваційним формам проведення занять у ЗДО. Основною формою навчання дошкільників у процесі організовано пізнавальної діяльності було й залишається заняття.
У ланцюгу всіх проблем, що мають істотний вплив на підвищення якості навчання дітей дошкільного віку, виконання Державних стандартів дошкільної освіти найголовніше місце посідає інтегроване заняття, як основна формаорганізації навчально-пізнавальної діяльності.
Практика роботи показує, що інтегровані заняття більш цікавіші для дошкільників, оскільки допомагають вирішувати більшу кількість завдань на одному занятті, використати різні методи і прийоми, педагогічні та інформаційно-комунікаційні технології, інші засоби навчання. Це така організація навчального процесу в ЗДО, за якої неможлива неучасть кожної дитини в процесі пізнання та співнавчання. На інтегрованих заняттях акцент ставиться на самостійній пізнавальній діяльності дітей (а не заучуванні готових відповідей та висновків), створенні проблемних ситуацій з урахуванням вікових особливостей дітей та логіки навчального матеріалу.
Переваги інтегрованих занять збільшується інтерес до навчання, пожвавлюється освітній процес; постійне звертання до життєвого досвіду дітей; відбувається постійна зміна видів діяльності дітей, що попереджає їх перевтому; - забезпечуються умови для розвитку творчості і дітей, і вихователя; - вивільняється час для іншої роботи з дітьми. Інтегровані заняття складніші за структурою, а тому потребують більш ретельної підготовки до них вихователя, аніж до предметного заняття. Інтегроване заняття - це заняття, яке спрямоване на закріплення метеріалу у різних видах діяльності дітей з якоїсь конкретної теми
Отже, вважаю, що педагогам ЗДО потрібно активніше поповнювати знання теорії інтеграції змісту дошкільної освіти; опановувати структуру проведення різних видів сучасних занять, зокрема й інтегрованих, щоденно готуватися до проведення освітнього процесу, правильно обираючи ключову тему та програмові завдання до кожного розділу програми й виду діяльності, які інтегруються; активно впроваджувати передовий педагогічний досвід, ІКТ-технології в освітній процес і результати не забаряться...
Інтегроване заняття: «Колобок в математичному лісі»
Мета: формувати у дітей цілісне уявлення про навколишній світ, вчити помічати його об'єкти . Закріплювати знання про частини доби, цифри, кількісну і порядкову лічбу в межах п'яти, назви геометричних фігур та їх властивості. Розвивати уявлення про рівність та нерівність груп предметів. Удосконалювати вміння розв'язувати прості задачі. Закріплювати вміння орієнтуватись на аркуші паперу. Поглиблювати знання про овочі, їх користь. Розвивати логічне мислення, уяву, дотикові, зорові, нюхові аналізатори. Виховувати інтерес до занять, ввічливість.
Хід заняття
Діти заходять під музику.
Діти, які слова вітання ви говорите вранці?
Давайте ми з вами привітаємось долонькою.(Діти стають у коло).
Ти долонька до друга доторкнись
І йому привітно усміхнись.
Від ваших долоньок стало тепліше і настрій покращився.
Діти, погляньте, там хтось ворушиться. Цікаво, хто ж то може бути?
Давайте дізнаємося, хто там заховався, доторкнемося до нього руками.
Доторкніться і скажіть, якої форми, якого розміру і на що він схожий?
А якого кольору він може бути?
Ось, понюхайте булочку, як вона пахне?Так хто ж там може бути під скатертиною: круглий, великий, жовтий і пахне хлібом.(Вихователь відкриває скатертину, а там колобок).
Як опинився колобок у дитячому садку? (Діти розмірковують )
Як ви вважаєте, правильно зробив колобок, що втік від діда й баби?Чому?
Колобок котився цілу добу. Назвіть частину доби? Скільки частин має доба?Поставте частини доби в правильній послідовності.(Діти виставляють ілюстрації з частинами доби)
Колобок дуже хоче потрапити додому, але для того, щоб потрапити
додому йому треба пройти через математичний ліс. А він ще зовсім маленький і не знає математики. Допоможемо йому. Спочатку потренуємося.
Д. гра «Покажи цифрою»
Скільки кольорів у світлофора?
Скільки крил у поросяти?
Скільки сонечок на небі?
Скільки лап у курки?
Скільки будиночків намальовано?
Тепер ми готові і можемо вирушати. Сідаємо в потяг і їдемо до будиночка колобка. (Дітиспівають пісеньку потяга та імітують звук : «Чух-чух-чух». Зупиняються біля лисички, просять показати дорогу до будиночка Колобка. Лисичка погоджується за умови, що діти розв'яжуть її задачі.)
Білка шишечки збирала
Під сосною три знайшла
Ще одну- на гілці
Скільки всього припасала
Білочка гостинців?
Летіла ворона, горобець і муха,
Скільки летіло птахів?
Скільки горіхів у порожньому кошику?
Діти «їдуть» далі. Зустрічають ведмедика.
Добрий день, ведмедику, чому ти сумний?
Ведмедик говорить, що сумує за своїми друзями. Ось вони на фото. Ведмедик покаже нам шлях, якщо ми познайомимось з його друзями.
Скільки звірят на фото?
Хто перший, третій?
Скільки диких, а скільки домашніх тварин?
Як називали цих тваринок, коли вони були маленькими?
Ведмедик показує напрямок і поїзд прямує далі. Діти зустрічають зайчика, біля нього стоїть миска з овочами.
Добрий день, зайчику.Покажи нам , будь ласка ,дорогу до будиночка колобка (зайчик покаже дорогу якщо ми пограємося з ним)
Діти, погляньте, що це в мисці?Чим вони корисні?Де вони ростуть? Скільки їх?Що з них можна приготувати?
Гра «Салат» . Імітація рухів. Під музичний супровід.
Шаткуємо капустинку :«Так-так»
Натираємо морквинку: «Так-так»
Нарізаєм огврок: «Так-так»
Подрібнюємо бурячок: «Так-так»
Олійкою поливаєм: «Так-так»
Сіллю посипаєм: «Так-так»
Усе перемішаєм: «Так-так»
Тож скуштуємо салат!
Чи смачний він вийшов?
Діти, салат пересолений. Накришимо новий. А зараз пригостимо зайчика морквою і капустою. (Діти викладають моркву і капусту і порівнюють чого більше, а чого менше і на скільки.)
Зайчику, час нам уже вирушати.
Допобачення ! (Діти їдуть далі і зустрічають вовка.)
Добрий день, вовчик. Вовчик покаже нам дорогу, якщо ми залишимо на згадку картинки.
Викладіть по середині аркуша паперу сонце, зверху- хмаринки, знизу- квіточки, праворуч- зірочку, а ліворуч- комашки.
Молодці, всі справились із завданням. Допобачення, вовчику. Ми поїхали далі.
Погляньте,діти, ялиночка. Біля ялиночки друзі колобка. Колобок просить, щоб ми розселили його друзів по своїх будиночках і допомогли знайти його будиночок.
Назвіть і опишіть друзів колобка. (Діти називають і описують друзів колобка і кожну геометричну фігуру розселяють у свої будиночки).Колобок дякує всім за допомогу.
Комментариев нет:
Отправить комментарий